1. Podstawowe postanowienia
1. Dostawcą hal plandekowych (zwanych dalej „halą”) jest firma HAGRO ORAVA s.r.o., IČO: 53817362, płatnik podatku VAT, NIP: SK2121503219, Spółka jest zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Żylinie, sekcja Sro, wpis nr 1. 77362/L (zwany dalej „Sprzedawcą”)
2. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWU”) definiują i określają prawa i obowiązki sprzedawcy i jego klientów. Mogą to być osoby fizyczne – niebędące przedsiębiorcami oraz osoby fizyczne, przedsiębiorcy i osoby prawne (zwane dalej „Klientem” lub „Kupującym”).
3.Wszystkie stosunki umowne zawierane są zgodnie z porządkiem prawnym Republiki Słowackiej.
2. Przedmiot warunków handlowych
1. Przedmiotem niniejszych ogólnych warunków jest zakup, sprzedaż i montaż hal plandekowych.
2. Montaż hali plandekowej obejmuje konstrukcję stalową z ocynkowaną powierzchnią, plandekę PCV według wybranej gramatury i koloru, materiał łączący i napinający, kotwienie według wybranej powierzchni.
3. Plandeki PCV dostarczane są w różnych gramaturach i kolorach, waga plandeki może różnić się od około +- 5%. Wersje kolorystyczne mogą zawierać niewielkie różnice kolorystyczne.
4. Dostawa hali plandekowej obejmuje instrukcję montażu, instrukcję obsługi oraz instrukcję obsługi wciągarki ręcznej (jeżeli stanowi ona wyposażenie hali)
5. Dostawa hali plandekowej nie obejmuje wykonania miejsca zakotwienia fundamentów i uzyskania pozwolenia na budowę.
6. Dane techniczne hali plandekowej podane są każdorazowo w instrukcji.
3. Warunki zamówienia
Zamówienie
1. Istnieje możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem strony internetowej www.hagro.sk w formie pisemnej drogą elektroniczną na adres e-mail podany na stronie internetowej Sprzedawcy, osobiście pod adresem firmy lub telefonicznie pod nr tel. numer +421 904 834 021.
2. Zamówienie musi zawierać co najmniej następujące informacje:
- imię i nazwisko Klienta lub firma przedsiębiorcy
- dokładne miejsce dostawy, w tym kod pocztowy lub adres rozliczeniowy, jeśli jest inny
- Numer identyfikacyjny kupującego, jeżeli jest on przedsiębiorcą
- Numer VAT kupującego, jeżeli jest on płatnikiem podatku VAT
- dokładne dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail)
3. Wysyłając zamówienie Klient – Kupujący potwierdza, że w chwili złożenia zamówienia zapoznał się i wyraził zgodę z pełną treścią niniejszych OWH i jednocześnie akceptuje ceny obowiązujące w chwili wysłania zamówienia. W przypadku odmiennych ustaleń pisemnych zastosowanie mają negocjacje niniejszych warunków specjalnych.
4. Sprzedający ma prawo odrzucić zamówienie, które nie spełnia zasadniczych wymagań i niezbędnych danych, albo zwrócić je Kupującemu do realizacji i wyznaczyć mu na to rozsądny termin. Jej daremny wygaśnięcie powoduje, że zamówienie jest traktowane tak, jakby nigdy nie zostało zrealizowane.
5. Kupujący i Sprzedający wyrażają zgodę na ważność informacji przesyłanych drogą elektroniczną (e-mail itp.).
Anulowanie zamówienia
1. Anulowanie zamówienia może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej drogą mailową i poprzez zgłoszenie telefoniczne pod nr tel. Numery +421 904 834 021 lub pisemnie pocztą na adres HAGRO ORAVA, Párnica 297, 026 01 Párnica.
2. Kupujący może anulować zamówienie lub anulować zamówienie bez podania przyczyny w ciągu 7 dni od daty zapłaty faktury zaliczkowej bez żadnych kar. Decydująca jest data wysłania lub zgłoszenia.
3. Kara umowna za rezygnację z zamówienia hali na wymiar (hale na wymiar i na zamówienie, blachy o nietypowym zestawieniu kolorystycznym itp.).
• 0-7 dni od złożenia zamówienia bez kary
• 7-30 dni od złożenia zamówienia 30% ceny sali bez VAT
• 30 dni od złożenia zamówienia – termin dostawy 50% ceny hali bez VAT
5. Zapłata kary umownej nie wygasa prawa do zapłaty innych kosztów związanych z dostawą zamówienia, montażem itp.
6. W przypadku anulowania zamówienia przez Sprzedającego Kupujący zostanie o tym fakcie powiadomiony drogą elektroniczną na adres e-mail lub telefonicznie na podstawie informacji przesłanych w zamówieniu lub rejestracji.
W takim przypadku pomiędzy stronami umowy zostanie uzgodnione dalsze postępowanie (wymiana zamówionej sali na inną, rezygnacja z całości zamówienia itp.).
Niezajęcie sali
1. Jeżeli Kupujący nie odbierze zamówionej hali bez anulacji zamówienia (po uzgodnieniu ze sprzedawcą), ponosi on koszty powstałe w związku z produkcją i dostawą tej hali, co nie narusza prawa Klienta do nieodbioru hali z powodu niezgodności z zamówieniem.
2. W przypadku nieodebrania przez Klienta hali w terminie 14 dni od wezwania do zajęcia hali, Sprzedający ma prawo naliczyć opłatę za przechowanie w wysokości 0,05% ceny hali za każdy dzień.
3. Hala, z której Kupujący nie skorzystał nawet po ponownym skontaktowaniu się ze Sprzedającym, może być przez Sprzedającego wykorzystywana według własnego uznania, w szczególności sprzedawana osobom trzecim. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na prawo Sprzedającego do odzyskania od pierwotnego Kupującego kosztów związanych z nieodebranym zamówieniem zgodnie z pkt. 1.
4. Warunki płatności
1. Oferta sprzedaży hali oraz ceny obowiązują przez okres ważności złożonej oferty.
2. Ceny hal nie obejmują przebudowy lub budowy terenu pod zakotwienie hali, budowy sieci mediów, kosztów uzyskania pozwolenia na budowę.
3. Ceny podane na Stronie internetowej lub w złożonych ofertach, o ile nie wskazano inaczej, zawierają podatek VAT. Podatek VAT zostanie naliczony zgodnie z § 2 ust. 1 lit. c) Ustawa nr. 222/2004 Zb. w sprawie podatku od wartości dodanej.
4. Koszty poniesione przez kupującego w związku z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość w związku z Zamknięciem. Umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) pokrywa sam kupujący.
5. Własność hali przechodzi na Kupującego z dniem zapłaty 100% ceny zakupu. Do tego czasu jest on własnością sprzedającego
Depozyt
1. Sprzedawca ma prawo żądać od Klienta wpłaty zadatku za salę zgodnie z umową na podstawie wezwania do zapłaty przesłanego w formie faktury za zadatek.
2. Zwykła kwota depozytu
• model hali na zamówienie – zadatek 50%.
• standardowy model hali w magazynie – wysokość zadatku za halę w wysokości 100% wartości zamówienia przelewem lub gotówką w miejscu dostawy lub zgodnie z umową w miejscu dostawy, w tym przypadku Klient zobowiązany jest również zapłacić za transport.
3. Termin płatności faktury zaliczkowej wynosi 7 dni.
4. W przypadku nieopłacenia przez Klienta prawidłowo i terminowo wskazanej faktury zaliczkowej, zamówienie zostaje anulowane od początku, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Republice Słowackiej.
5. Możliwości zapłaty faktury zaliczkowej:
• gotówką na adres HAGRO ORAVA s.r.o., Párncia 297, Párnica 026 01, Republika Słowacka
• przelewem na numer konta Sprzedawcy
Dopłata
1. Kupujący zapłaci dodatek do ceny zakupu na podstawie faktury końcowej
3. Opcje płatności za fakturę:
• gotówką w punkcie załadunku w HAGRO ORAVA s.r.o., Párncia 297, Párnica 026 01, Republika Słowacka
• przelewem na numer konta Sprzedawcy
5. Warunki dostawy
1. Dostawca zobowiązuje się dostarczyć niezmontowaną halę plandekową oraz przeprowadzić jej ewentualny montaż (jeżeli został zamówiony) w terminach ustalonych wcześniej na podstawie oferty i późniejszego zamówienia. Warunkiem odbioru sali jest wpłata zadatku w wymaganym terminie. Jednocześnie dostawca przy przekazywaniu hali zobowiązuje się do przekazania dokumentów zgodnie z zawartą umową.
2. Termin dostawy zamówionej hali liczony jest od dnia wpłaty zadatku, chyba że uzgodniono inaczej.
3. Długość przewidywanego terminu dostawy hali ustalana jest mailowo lub telefonicznie podczas tworzenia zamówienia.
4. W wyjątkowych przypadkach, niezależnych od woli Sprzedawcy, gdy przy zachowaniu wszelkiej staranności zawodowej Sprzedawcy, termin dostawy określony w ust. 5.1 nie może zostać dotrzymany. i 5.2. niniejszych OW, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu dostawy. W takim przypadku Sprzedający zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Kupującego o zmianie terminu oddania hali.
5. Dostawa hali za granicę będzie traktowana indywidualnie i w takich przypadkach Sprzedający zastrzega sobie prawo do żądania zapłaty za halę i transport z góry.
6. Do zakupionych hal zawsze dołączany jest dokument podatkowy będący jednocześnie dowodem dostawy i gwarancją. Dokument podatkowy wysyłany jest również na adres e-mail podany przez Kupującego przy zamówieniu hali.
7. Sprzedający ma obowiązek powiadomić Kupującego o dostawie hali co najmniej na 2 dni robocze przed jej dostawą.
8. Z chwilą przejęcia hali odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę hali przechodzi na Kupującego.
6. Transport
1. O ile dla poszczególnych pozycji na stronie nie określono inaczej, cena zakupu nie obejmuje transportu hali na miejsce zgodnie z wybranym przez Kupującego adresem dostawy.
2. Cena za transport zostanie doliczona do całkowitej ceny dostawy hali.
3. Zamówiona hala zostanie wysłana na adres dostawy wybranym przez Klienta sposobem.
•Transport własny – klient zapewnia transport własnym środkiem na terenie obiektu Oravská Poruba
• Transport – transport do miejsca przeznaczenia zgodnie z adresem dostawy zapewnia dostawca – cena zgodnie z ustaleniem oferty cenowej przez Sprzedającego i zatwierdzeniem przez kupującego.
6. Montaż może zostać dokonany we własnym zakresie zgodnie z załączoną instrukcją lub przez Sprzedającego po obopólnym ustaleniu z Kupującym.
Kotwienie sali
1. Przed montażem hali należy przygotować teren do zakotwienia hali plandekowej:
• Maksymalne odchylenie powierzchni kotwy jest możliwe do 1% przy nachyleniu płaszczyzny.
• Kotwienie do asfaltu jest możliwe tylko pod warunkiem, że wytrzymałość nawierzchni asfaltowej wynosi min. 18cm.
• Kotwienie do betonu jest możliwe tylko wtedy, gdy wytrzymałość powierzchni betonu wynosi co najmniej 20 cm.
• Zakotwienie w gruncie jest możliwe tylko pod warunkiem, że profil glebowy jest jednorodny. Nie zalecamy kotwienia bezpośrednio w piaszczystym lub innym niejednorodnym profilu gruntu, ale jest to możliwe w przypadku budowania fundamentów betonowych.
2. Stosowanie kotew chemicznych lub stalowych do podłoża stałego typu asfalt, beton itp. możliwe jest wyłącznie zgodnie z zaleceniami producenta tych kotew.
Montaż hali
1. Kupujący dokonuje montażu hali własnymi środkami w oparciu o instrukcję montażu lub po uzgodnieniu sprzedający wykonuje profesjonalny montaż hali.
2. Sprzedawca ma prawo żądać od Klienta zapłaty całej faktury za montaż hali według ustalonej ceny montażu i transportu przed faktycznym montażem.
3. Sprzedający zobowiązuje się do montażu hali w miejscu uzgodnionym do wykonania prac w terminie wcześniej uzgodnionym mailowo, a także telefonicznie, pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, na następujących warunkach:
• Wpłata pełnej kwoty wystawionej faktury na konto
4. Wykonawca prac montażowych jest zobowiązany do przeprowadzenia profesjonalnego montażu hali na miejscu budowy własnymi siłami.
7. Warunki utrzymania hali
Napinanie arkusza
1. Plandekę należy regularnie napinać, zaleca się 2 razy w roku, zawsze przed początkiem zimy i wiosną po ustąpieniu przymrozków. W chłodne dni prześcieradło może zamarznąć, w ciepłe dni może zwisać.
2. Na hali należy zawsze utrzymywać napięcie.
3. Napinasz żagiel za pomocą grzechotek napinających zamontowanych w stopach kotwicznych i napinając liny napinające.
Obciążenie śniegiem i wiatrem
1. W przypadku nagromadzenia się śniegu większego niż przewidziane obciążenie śniegiem, należy usunąć śnieg z dachu hali, chyba że śnieg sam opadnie. Konieczne jest także usunięcie większego zalegającego śniegu z boku hali. (Maks. 10 cm śniegu.)
2. Nie zostawiaj bram otwartych i niezabezpieczonych podczas silnego wiatru. Jeżeli siła wiatru jest większa od dopuszczalnego obciążenia dla danego modelu hali (można to znaleźć w karcie technicznej), zalecamy tymczasowy demontaż plandeki.
Kontrola cumowania
1. Regularnie sprawdzaj, szczególnie po opadach deszczu, podczas złych warunków atmosferycznych, po zimie itp. stan zakotwienia hali do podłoża oraz stan prętów kotwiących. Luźny pręt kotwiący należy wymienić na dłuższy pręt lub wbić w ziemię w innym kierunku.
2. W przypadku hal kotwionych do podłoża stałego należy sprawdzić stan otoczenia kotwy chemicznej lub wbijanej, w przypadku niewielkich pęknięć kotwa może się poluzować, co może spowodować destabilizację hali.
Konstrukcja stalowa hali
1. Ocynkowana konstrukcja stalowa hali w optymalnych warunkach ma żywotność do 20 lat. Przy zwiększonej wilgotności żywotność konstrukcji ulega proporcjonalnemu skróceniu. Dlatego konieczne jest utrzymywanie przestrzeni wewnętrznych w stanie suchym.
2. Regularnie wietrz halę otwierając bramy po obu przednich końcach hali. Jeżeli ten sposób wentylacji okaże się niewystarczający, zaleca się wyposażenie hali w turbiny wentylacyjne.
Konserwacja arkusza
1. Nadmierna wilgotność wewnątrz hali może powodować pojawienie się pleśni.
2. Regularnie wietrz halę
3. Plandekę można zabezpieczyć standardowymi środkami przeciwgrzybiczymi.
4. Zmyj brud zwykłymi detergentami.
5. Do czyszczenia blachy nie zaleca się stosowania środków czyszczących na bazie rozpuszczalników.
6. W przypadku drobnych uszkodzeń mechanicznych żagla (pęknięcia, rozdarcia i przecięcia) zalecamy zabezpieczenie tych uszkodzeń poprzez przyklejenie nowych plandek PCV w uszkodzonych miejscach, aby zapobiec większym uszkodzeniom
8. Gwarancja
1. Sprzedawca gwarantuje, że dostarczona hala zachowa właściwości użytkowe opisane w załączonej dokumentacji, pod warunkiem przestrzegania warunków ustalonych przez producenta i sprzedającego.
2. Sprzedający odpowiada za wady ilościowe, jakościowe i konstrukcyjne hali w stanie zdemontowanym z chwilą przejścia niebezpieczeństwa uszkodzenia na Kupującego, tj. do dnia jej odbioru przez Kupującego.
3. W przypadku ewentualnych wad ukrytych dostarczonych części i akcesoriów, Kupujący ma obowiązek zgłosić te wady bez zbędnej zwłoki niezwłocznie po ich wykryciu w okresie gwarancyjnym zgodnym z zamówieniem.
4. Kupujący ma obowiązek sprawdzić wszystkie dostarczone komponenty i wszcząć procedurę reklamacyjną pod kątem wad oczywistych najpóźniej w terminie 7 dni roboczych od dnia wykrycia wady.
5.
W przypadku montażu dokonanego przez Kupującego lub osobę trzecią, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie montażu.
6. W przypadku montażu Sprzedający gwarantuje wysoką jakość profesjonalnej pracy oraz odpowiada za szkody powstałe podczas montażu, a także udziela 2-letniej gwarancji montażowej. W przypadku nieprofesjonalnego obchodzenia się i modyfikacji hali po profesjonalnym montażu, za wszelkie powstałe szkody odpowiada Kupujący.
7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady w hali powstałe na skutek działań Kupującego lub innych zdarzeń, w szczególności:
• na skutek nieprzestrzegania instrukcji sprzedawcy lub producenta dotyczących użytkowania i konserwacji hali,
• w wyniku nieprzestrzegania przepisów eksploatacyjnych, bezpieczeństwa lub higieny,
• dokonywanie dowolnych ingerencji i zmian w hali lub gwałtowne jej niszczenie,
• w wyniku pożaru na terenie lub innej klęski żywiołowej lub innych czynników zewnętrznych,
• uszkodzenie lub kradzież przez osobę trzecią.
8.Hala w stanie dostarczonym zgodnie z umową nie jest przeznaczona do przechowywania agresywnych substancji chemicznych (kwasy, ługi, amoniak itp.) ani materiałów łatwopalnych typu paliwa, oleje opałowe, gazy techniczne itp. Ponadto nie nadaje się do przechowywania materiałów wybuchowych, amunicji i materiałów pirotechnicznych.
9. Skarga
1.Kupujący ma obowiązek wszcząć procedurę reklamacyjną z tytułu wad oczywistych w hali nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia stwierdzenia wady.
2. Kupujący ma obowiązek zgłosić w okresie gwarancyjnym wady ukryte hali. Wada zostanie zgłoszona Kupującemu w terminie, jeżeli zostanie zgłoszona Sprzedającemu w dowolnym momencie okresu gwarancyjnego.
3. Sprzedawca ma termin 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji na rozpatrzenie reklamacji.
4.Możliwości zgłoszenia reklamacji:
• wiadomość e-mail otrzymana na e-mail
• pismem skierowanym na adres Sprzedawcy
5. Wymagania dotyczące powiadomień:
• identyfikacja klienta – nazwa klienta, adres lub numer identyfikacyjny • identyfikacja zamówienia – numer zamówienia
• krótki opis
• dokumentacja fotograficzna
6. Rejestracja reklamacji następuje w dniu otrzymania wiadomości e-mail, rozmowy telefonicznej lub korespondencji pisemnej doręczonej na adres Sprzedawcy.
7. Reklamacja zostanie odrzucona w przypadku uszkodzenia hali na skutek klęsk żywiołowych, uszkodzenia umyślnego lub uszkodzenia hali na skutek nieprawidłowego obchodzenia się z nią przez Kupującego lub osobę trzecią.
8. Dostarczamy halę w celu ubezpieczenia od klęsk żywiołowych, kradzieży, zniszczeń itp.
10. Sankcje
1. W przypadku zwłoki Sprzedawcy w dotrzymaniu terminów nie będącej następstwem zwłoki Kupującego, Sprzedający zobowiązany jest zapłacić Kupującemu karę umowną w wysokości 0,03% całkowitej ceny zakupu hali za każdy dzień opóźnienia. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz w przypadku opóźnienia dostawcy w przekazaniu niezmontowanej hali lub hal zmontowanych zgodnie z zamówieniem przekraczającym 60 dni. W przypadku złożenia wniosku o zwrot kaucji, kaucja zostanie zwrócona w terminie 60 dni.
2. W przypadku niedotrzymania terminu płatności faktury końcowej, Sprzedający uprawniony jest do naliczenia odszkodowania w wysokości 0,05% należności za każdy dzień opóźnienia.
11. Postanowienia końcowe
1. Niniejsze Ogólne Warunki wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie internetowej Sprzedawcy
Stosunki prawne nawiązane na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych oceniane są zawsze według Ogólnych Warunków Handlowych obowiązujących w chwili powstania stosunku prawnego.
2. Sprzedający i Kupujący oświadczają, że wyrażają zgodę na to, aby komunikacja między nimi odbywała się według ich własnego wyboru za pośrednictwem poczty, poczty elektronicznej lub rozmowy telefonicznej. W przypadku doręczenia drogą pocztową, korespondencję uważa się za doręczoną trzeciego dnia od jej wysłania.